Об’єднання зусиль у залученні приватного капіталу на енергоощадні заходи у бюджетних установах

Об’єднання зусиль у залученні приватного капіталу на енергоощадні заходи у бюджетних установах

22 листопада 2013 р. експерти ЗМФІ-ІІ взяли участь у телеконференції, що мала місце у ЄБРР за участю представників з Росії та Великої Британії. У телеконференції від української сторони були присутні також представники USAID та проекту USAID «Муніципальна енергетична реформа в Україні» (МЕР). На зустрічі обговорювались напрямки удосконалення законодавчих змін щодо правових засад діяльності енергосервісних компаній та реалізації енергосервісних договорів. 

Як відомо, існує два законопроекти із зазначеного питання: один законопроект розроблений за підтримки ЄБРР, другий – Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг (Нацкомісія). Хоча експерти ЗМФІ-ІІ брали участь у розробці обох законопроектів, останній з них враховує усі пропозиції експертів ЗМФІ-ІІ. Він є більш доопрацьованим, містить менше ризиків і базується на системній основі, у той час як законопроект ЄБРР потребує доопрацювання.

У результаті обговорення учасники вирішили об’єднати зусилля у розробці оновлених змін до бюджетного законодавства та законодавства щодо закупівель. Обґрунтовані доопрацьовані зміни до Бюджетного законодавства будуть надіслані до Міністерства фінансів України. 

Представники ЄБРР з Великої Британії окреслили основні напрямки роботи у цьому напрямку: 1) підготовка короткого документу з основними принципами енергосервісних контрактів; 2) розробка механізму реалізації таких контрактів; 3) розробка узгоджених змін до Бюджетного кодексу. 

Зазначені зміни повинні:

  1. не впливати на дефіцит бюджетів та обсяги державного та місцевого боргу;
  2. забезпечувати легітимність укладення договорів бюджетними установами на довгостроковий період;
  3. передбачати здійснення розрахунків за енергосервісними договорами лише у межах зекономлених коштів. 

   Прийняття доопрацьованих змін до Бюджетного кодексу забезпечить:

  1. прозорість схеми з укладання та реалізації енергосервісних договорів;
  2. привабливість бюджетної сфери для потенційних інвесторів у сфері енергозбереження шляхом гарантування захисту їх прав;
  3. зниження енергозалежності міст України.